onsdag 29 maj 2013

Budget Tips

Här kommer ett litet budget tips =D Visst älskar man sådana!

Jag blev trött på att ha mina singel ögonskuggor lösa och i en necessär, man måste hälla ut alla för att se och man glömmer lätt bort dem om man redan har en palett full med färger.
Såååå, då gjorde jag en hemmagjord palett. visst det finns vissa att köpa hos MUS och säkert något annat ställe men den är till för deras.

Jag tog helt enkelt en stor Merci choklad ask och rev ut innehållet.
Tog mina ögonskuggor och fästa med en bit tejp, (Tejp använde jag för att jag ska kunna ta ur dem lätt och ändra runt ifall det kommer fler)
först tänkte jag ta av alla lock men det är juh lite synd att ta i sönder dem så jag såg till att det fanns plats runt om för att kunna öppna och stänga locket. Och då man inte kan kolla under vad namnet är på skuggan skrev jag bara ut en bild från datorn =) Snabbt och enkelt. man kan juh även klä asken i något fint papper =D

Lite dumt med asken är att den är pytte lite för tunn, min MUS skugga får inte plats och även en annan som är lite tjockare, så ska se om jag kan leta vidare =) Kanske en Paradis ask med 2 lager?!


Ögonskuggs palett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar