tisdag 23 juli 2013

Från dag till kväll på ett kick =)

Här är ett exempel på hur snabbt man kan ändra en sminkning från dag till kväll =)
kanske ska du på fest efter jobb och hinner inte sminka om =)
Dagsminkningen hittar ni i DETTA inlägget =)
Allt du behöver är svart ögonskugga och en sudd pensel.och en svart kajal eller en tunn pensel.
Så 3 små grejer i handväska så kan du trolla =)

     DAG


    KVÄLL


Jag börjar med att dra ett tunt streck under ögat med min kajal penna, det är här du kan välja mellan kajal eller din tunna pensel, använder du pensel är det bara att dutta dit lite skugga och sudda =)



 Sedan använder jag bara mitt finger och suddar ut kanten, här suddar du hur mycket du vill, om du bara vill ha lite svart kvar eller mycket =)



Jag valde lite =) Bara så att det precis är lite mörkare under ögat. Lite kajal i vattenlinjen.

 
 Sedan lägger du lite av den svarta skuggan som en liten båge (Eller ett halvt C ) i globlinjen. här kan du också reglera hur svart du vill ha det.

Sen är det klaaaaarrtt =)










                                     Från Dag till Kväll på 5 minuter =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar