onsdag 17 april 2013

Mascara

Japp, det är juh en hel värld där ute =P
Men jag är glad att jag har hittat något som jag är nöjd med =D
MEN, jag använder oftast mer än 1, dem få gångerna det blir 1 är oftast om jag endast ska till jobb och hem och inte alls sminkar mig mycket =P

Jag har aldrig varit nöjd med vad en mascara gör för mina fransar, om jag använder 1 (Som är super bra) så tycker jag dem blir så smala och glesa och jag vill ha tjockt och svart =P

så, hur många använder jag då?
3 st! och är det riktig fest så 4 =P

Har ingen aning om det är skadligt och färstör fransarna mer och säger inte att det är bra eller något, men såhär gör jag =)

Underst använder jag
MaxFactor Lash Extension Effect.
 
Det är en smal borste och min mascara är i princip slut men tycker det blir bäst om man grundar lite med den =P
(Detta är den enda mascaran jag har som har lite gummiborste,gillar inte alls det =( men till grund är den bra )
 
Nr 2.
Då använder jag Isadora Build-Up Volume Mascara.
 
Där är inte heller sådär jätte mycket kvar i men det är en mascara som jag alltid gillat, den förlänger lagom och fransarna blir inte spindelben eller jätte svarta utan lite logom om man inte vill ha mycket =)
Jag gillar den även för dens täta borste, borsten gör juh mycket hur fransarna ser ut, och när den är så tät så blir dem verkligen fina =)
 
nr 3.
Här varierar det lite, sminkar jag mig till jobb anänder jag Volum Express Lift up Mascara från Maybelline.
 
Denna borsten är stor och tät i sig och och en böjd form vilket jag tycker är suupppeerrr, denna typ av borste är absolut min favorit som finish =) Den böjda borsten för att fransarna böjer sig lite fin och tjockheten att fransarna blir tjocka och täta =)
 
nr3 igen då.
Om det är lite roligare make up så använder jag istället min "Nyaste" som jag passade på att köpa i London =)
Rimmel  MAX boldcurves
Och även här ser ni att det är av den tjockare modellen och med böjd borste =)
Är det fest fest använder jag alla dessa mascaror i denna följd (Min Maybelline är inte så jätte full,när den är ny använder jag ej 4 =)


Det finns inte så många som är så tjocka i borsten och även har den böjda varianten =(
Och det finns många borstar i gummi, har provat ca 3 och har verkligen inte gillat dem, jag personligen tycker att fransarna blir lite som spindelben vilket är perfekt om man gillar det men det gör inte jag =)


Detta kanske har varit till någon liten hjälp eller inte =)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar