torsdag 24 januari 2013

Blä BB Cream

Nu har jag då äntligen skaffat mig en BB Cream och den är från Garnier.
Har länge funderat på en då den ska vara som en dag kräm och även jämna ut hudtonen utan att det blir som en foundation.

Jag valde den för sensetive skin eftersom jag är torr i ansiktet och alltid smörjer mig med en dag kräm =)
Jag valde även färgen Light, den måste juh va för ljushyade eller hur?! Eftersom jag är,nästan på Vit?! =P

Iallfall så hoppades jag verkligen på den här krämen eftersom min hud är väldigt tråkig om jag inte sminkar mig och jag är inte en sådan som kletar på massa mineral puder bara för att gå till jobbet, utan det e mer när det är fest och dylikt.
Just för att jag hittar inget som jag kan ta i hela ansiktet utan att bli torr och fnasig.
RIKTIGT TRÅKIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så därför är juh denna perfekt för mig =)
NOOOOOOOOOOOOOOTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT.
Den är sämst helt enkelt =(
Jag blev riktigt irriterad/Ledsen/Besviken!

Light = Ja inte så ljus som jag är iallfall,den var alldeles för mörk, jag såg nästan ut som en liten fjortis som  tagit 2 foundation färger för mörkt.

24H Moisture - Nope - jag blev fnasig av den,hela näsan och hakan och pannan blev alldeles torr utav den. Och det var bara när jag tog på den.

2 små + med den är väl att den verkade till att vara väldigt dryg, och jämnade ut huden en aning.

Så denna får verkligen -4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar