fredag 9 november 2012

Gul/Svart

Godmorgon!
Idag blir det ett för inställt inlägg då jag är upptagen hela dagen med roligheter =D

Jag tänkte att jag skulle köra en test på mina 2 eyeprimer som jag har och även passa på att visa hur en liten ändring kan göra stor skillnad =) Enjoy!

Primer nr på vänster öga är E.L.F pärlemovit (Denna köpte jag för jag ville ha en ljusare primer och skulle ändå beställa där + priset är behagligt )
Primer nr 2 på höger öga är Lumene (Denna har jag köpt först)

Som ni ser och som jag misstänkte så ger inte E.L.F samma starka gula, den blir lite mer citrongul medans Lumene mer ger den rätta färgen (Nej det är inte för att det är mer ljus på vänster =) ) Mycket större skillnad i verkligheten. Och även det svarta blev med intensivt med Nr 2 =)
Så min pärlemo kommer jag nog bara köra till jobbet eller som en tunn ögonskugga då den skimmrar fint =)

Andra saken jag gjorde var att ändra lite i det svarta.

Denna bågen är böjd lite neråt och lite mer rak från underögat, detta sättet gör att det går lite lättare att fortsätta det svarta ner under ögat vilket jag också gjorde =)


Denna bågen är lite rakare i övre kanten och går lite som en båge uppåt från kanten =)


 

Såhär stor blir skillnaden =) Det blir intensivt när man följer med det svarta ner under ögat medans om man har bågen lite mer uppåt så blir det inte lika mörkt.
Man kan även använda detta som en dag till kvälls look, man gör vänstra ögat på morgonen och när man ska ut på kvällen så är det bara till att fylla i båget så att den blir lite rakare under till och förlänga ner under ögat så Vips så har du en ny look utan att sminka om =)
 
 
 
HOPPAS NI FÅR EN TREVLIG FREDAG! =D




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar