söndag 25 november 2012

NailArtSunday 25/11

Goddagens
Idag är det dags för nailartSunday hos LeLack  Igen =)
Denna söndagen var temat FÅGLAR
Ahhh fick panik, hur ska man göra fåglar xD hahaha
MEN så kom jag på, att i tidningen jag läser på jobb varje dag så finns juh serien Hälge med, och ibland så är där 2 fåglar med som sitter och pratar med varandra i ett träd =P
Sååååå, då tänkte jag att jag kunde juh ta dem och sätta på naglarna, med den tekniken som man använder man man vill ha tidningstext på naglarna =D

Såklart så på hela veckan var dem bara med en dag så det var inte så mycket att välja på =P

Har aldrig testat på detta förr så idag var första gången, därav resultatet =P
Vet inte riktigt vad man ska använda men vissa säger vatten och vissa en viss sorts alkohol som jag inte riktigt vet =P

Så då tänkte jag då testar jag Någon Med vatten och någon med vodka (40 %)
Mina naglar var juh svarta men fåglarna oranga, men där va aväne med 2 svarta fåglar så dem 2 naglarna målade jag i silver, så jag märkte att inte ens dem svarta blev sådär jätte bra så målade jag 2 vita ränder på 2 av naglarna,(För att det inte alls fäste på det svarta, allting bara gled av ) såhär blev det.

Tumme - svart med vit rand i mitten (Den vita färgen är depend)
= Depend + tidning + vodka = Kaos, detta funkade inte alls





 

Pekfinger  Silver (Isadora)
Isadora + tidning + vodka = väldigt tunn bild, det är bara precis så att man kan hinta att där är något, den synd lite mer utan kamera men detta är det bästa jag kunde fånga på bild =(


Långfinger Svart med vit rand
Depend + tidning + vatten
= på denna ser man verkligen avtrycket =D Är helnöjd med denna nageln =)

Ringfinger silver
Isadora + tidning + vatten
= Ännu svagare tryck än med vodkan
Ytan blev dock lite jämnare och slätare än med vodkan.

Såhär blev mina fåglar =P
Lillafingret är för att inget fäste på det svarta.

Så om jag ska göra detta igen så kommer jag att måla med
  • vitt nagellack (måste köpa ett nytt =P )
  • Tidning
  • vatten
  • Topplack

4 kommentarer:

  1. Läckert på den nagel som det funkade på:-) Har testat tidningstryck 2 gånger och då körde jag med alkohol och resultatet blev väl sisådär.. Ska helt klart testa med vatten nästa gång så kan man ha procenten till annat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.tyckte jag också :-)
      Ja jag ska ge det ett försök till med text och vatten så får jag se hur det blir.

      Radera
  2. Tanken var ju super även om utförandet inte blev toppen. Jag har aldrig haft problem med att alkoholen löser upp lacket, hade du pappret mot nageln lite för lång tid kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja.man får juh testa och lära sig :-P nej.hade det inte alls länge,kan ha varit för att det var lite gamalt lack.men kommet köra på vatten nästa gång.känns både skonsammare och resultatet blev bättre :-)

      Radera