fredag 9 november 2012

Svart/Gul Produkt

Tänkte passa på att visa vad jag använde för att göra sminkningen i förra inlägget =)

Japp, som ni ser - 2 olika primers den vita ELF och den Nude färgade Lumene.
Jag använde 6 st olika penslar.
Räknar dem i rad med början från vänster till höger
  1. Den använde jag till att dutta dit det gula
  2. Den är lite sne i spetsen och väldigt kompakt och tunn, den användes till att måla det svarta och det gula under ögat
  3. Även den är lite sne i spetsen men denna är lite puffigare och tjockare så den använde jag till det gula precis ovanför det svarta vid brynet
  4. det är min "vita" pensel =P den använder jag alltid till när jag ska måla vitt eller väldigt ljust, så den användes till precis under brynet ovanför det gula =P
  5. Brukar använda den till conceler men denna gången testade jag att lägga på min Lumene primer (Har väldigt långa naglar och då har det blivit ett problem att kunna kleta på primern i ögonvrån =( snyft,så nu håller jag på att testa mig fram till hur jag ska göra)
  6. Användes till ELF primern, den är väldigt lös och kommer ut mycket så först denna och sedan fingret lite för att ta bort överflödet (Japp, det är en sådan till ögonskugga =P )
Tillslut Elf pensel rengörare.

Använde även min 120 palette, då användes dessa färger:

 Den översta gula använde jag under ögat medans den andra på ögonlocket.

1 kommentar:

  1. detta va bra att man får se lite penslar, krävs ju fler än vad jag trodde =(,därför du får så bra resultat då

    SvaraRadera