lördag 8 december 2012

Fjädrar/Glitter

Här är ett tips på en Jul make? eller Nyår? Ähh jag hade det på en festivalen en gång så man kan ha det när man vill men jag räknar nog denna till en Jul Inspo till er =) Jag tänkte lägga upp några Jul och några nyår =)


Jag började med att lägga en primer som vanligt, och gjorde sedan en eyeliner (Här använder jag en blöt) jag lägger alltid eyelinern innan jag klistrar på fransarna, vissa gör efter för att rätta till så att det blir en jämn linje, det gör jag det med. men jag upplever att fransarna går mycket lättare att ta av och det gör inte lika ont och det fastnar i princip inget lim på ögonlocket. Men dem sitter jätte bra ändå =D
Dessa fransarna beställde jag från kina för ett tag sen =) kommer inte ihåg va dem kosta men dem var billiga iallfall =)
Det enda man kanske ska tänka på med dessa är att man helst inte ska cykla med dem =P haha det gjorde jag och du ingen direkt koll på hur dem fladdrar detta gäller även om det blåser, man fjädrarna blinkar åt en =P

När jag har dessa fransarna så brukar jag inte direkt ha någon ögonskugga, dels för att man inte ser den så mycket och tycker att fransarna  är lagom dekoration =)

Jag slängde in lite glitter på denna sammtidigt =)

Undre fransraden målade jag med svart kajal och suddade ut så att det inte skulle vara några skarpa kanter, sedan blandade jag lite lock and seal med glittret och duttade dit lite på det svarta, jag valde att inte ta någon mascara för jag tyckte det räckte utan, tror att det kanske hade blivit lite för mycket med =)

Jag tog även kajal i båda vatten linjerna, uppe och nere.

på läpparna tog jag ett rött läppstift, mitt var inte hel rött utan det hade lite lite tunt glitter i sig och har inte den skarpa röda men det funkar ändå =) Sedan duttade jag bara dit glittret, eftersom det fastnade så bra i läppstiftet.
Här kan man juh ta precis hur mycket man vill, jag ville ha hel glittriga så jag duttade på rätt rejält =D

Tänk på att när ni jobbar med glitter så kan det hamna lite överallt =P
Nog med text, här kommer bilder =D


Fjädrar



Fjädrar
 Detta är vad jag använde =)

2 kommentarer:

  1. Galna fransar! :D Sett dem på ebay också, vill köpa men vet inte när jag skulle ha användning för dem! :D

    SvaraRadera
  2. Ja dem är väldigt speciella =D
    Tycker verkloigen att du ska köpa ett par, till fest eller kanske utklädnad? eller bara när du vågar vara vågad på en fest =D

    SvaraRadera