lördag 22 december 2012

Julsminkning 2/2

Godmorgon =) ja då kommer den sista julsminkingen här =)
Även denna går i grönt, men även brons, så denna syns lite mer än den igår =)

 
Här har jag använt 4 skuggor.
Innerst la jag en gul/grön simmrig, suddade över den till mörkare grön. Sen la jag en bronsfärgade skugga som en halvmåne runt det gröna på ungefär halva ögat, man ser rätt tyligt på bilden nedan =) jag skuggade ihopa men lämnade ändå en rätt markant linje =)
Precis under brynet la jag en skimmrig benvit skugga och suddade ihop med bronsen.
Under ögat har jag använt mig utan Gina T´s gröna eyeliner tog även lite i vatten linjen men den stannar inte där så jätte bra så om man vill ha en lite mörkare look kan man lägga sin vanliga svarta kajal i vatten linjen både uppe och ner =)
 
 
 
 
 
 
 
Här är bilder från 1/2 och 2/2
Jag fuskade lite här och målade bara ett öga, därav ingen hel bild, men allt för att hinna =)
Och för att ni lite skulle se skilladen =)
 
 
 
Nästa vecka ska jag försöka hinna visa lite sminkningar inför nyår =)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar