fredag 28 december 2012

Frisyr Nyår

Goddagens
Här kommer ett tips på en snabb och enkel frisyr =)
Där jag använder mig av en munk.
Tänkte först bara visa vad en munk är, kanske inte alla som vet =)
Det heter Hårmunk och finns i olika färger och storlekar =)
Hittade inte riktigt någon bild beskrivning så får ta och visa en steg för steg nästa år =)

Den passar mig väldigt mycket då jag vill ha hår nedsläppt men då jag har så lång så vill jag även ha det lite uppsatt så de inte är allt för ivägen, och den krävs att man har rätt långt hår till denna för att det ska bli bra =)
Tror även att det är snyggast på dem som har lite uppklippt hår och inte sådär jämn långt =)
Jag kom på den när jag stod och hade problem att få in alla *Biiip* tussarna runt munken så att det skulle bli snyggt =P Så släppte ut det istället =)
För att få munken snyggast (Om man ej har tjockt hår så är det lättast att fixa när håret är blött)

munk frisyr
 
  • Jag drog bak allt hår förutom luggen och satte upp i en hästsvans
  • Trädde på munken
  • Fixerade och sprayade
  • Sedan födelade jag bara håret jämnt på var sin sida om munken och lät det hänga
 
Vips så är det färdigt =)
Jag använde en svart munk, skulle behöva köpa en mörkbrun istället då jag har ljusare hår nu än när jag köpte den =)
Har inte riktigt koll på hur många färger där finns men tror att det är
  1. En ljus till blonda
  2. En Mörkbrun till brunetter
  3. En svart till mörkhårade
 
     
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar