onsdag 26 december 2012

Nyårs naglar

Nu är det dags för ett tips till nyårs naglar =D
På nyår vill jag gärna glittra så mycket det bara går!
Ögon
Klänning
Naglar
Fast jag får hålle emot lite då det blir för mycket om man kör allt =P

Så, till en enkel (svart) klänning tror jag att detta kan bli super snyggt =)
Det är från Wet N Wild Fast Dry collektionen.



Det glittrar fint i olika färger men den dominerande färgen är silver (tycker jag)
Där är lite grönt och lite är osäker på om det är cerise eller om det är rött, ibland ser det ut till att vara lite av varje =)
Till detta lacket kan man ha en svart botten men jag har använt lacket Greys Anatomy från samma colletion.


Själva lackningen
Som sagt, jag bottnade med ett lager Greys Anatomy och la sedan på ett lager med Party of five colours. (så antagligen är där juh 5 och inte bara 3 som jag kan se så det är juh möjligt att där är båda ovannämnda)
 


 Lite lite glitter tyckte jag så när det torkat la jag på ännu ett lager och då blev det såhär:

 

Fortfarande inte nöjd med tanke på hur det ser ut i flaskan =(
SÅåååå på med ännu ett lager.



Så efter 3 tjocka lager med lacket börjar det likna det i flasan =) Tycker att det blev himla fint tillslut MEN en himla tur att det var från FastDry och att det verligen torkar fort, för det gör det faktiskt =D för sammanlagt så blir det juh 4 lager för att få denna glitter effekt. Jag tyckte detta va himla fint och kan passa dem som vill ha glitter men inte Poooof glitter, jag tror det har att göra med att det är lite större glitter bitar i och inte bara smått som skriker glitter =) Så slutsatsen är med detta lacket, Många lager men torkar fort och är väldigt fint!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar