måndag 1 oktober 2012

Crazy with twist

Japp idag blir det ett tidsinställt inlägg då jag ska både jobba och hjälpa en person att flytta =)
och eftersom jag hade lite tid över (Idag söndag när jag skriver detta) och jag verkligen avskydde det förra jag hade på naglarna så tog jag mig tiden att göra en av mina gamla favoriter =)
Denna varianten är bra när jag har de dagar då jag inte kan bestämma mig för vilken färg =P jag är sådan att jag kan juh inte ha rosa naglar och sedan ha röda kläder på mig eller göra en röd make up så allt måste planeras =P hahahah japp de e sant =P

Tänkte visa er steg för steg men i stora steg =P
Till detta beöver man
  • Baslack
  • Nagellack i olika färger
  • Graffiti nagellack (Sådant som krackelerar)
  • Topp lack

Först så plockar jag fram det jag behöver =) dem färgerna jag vill använda =) kan va allt fran 2 till...ja så många prickar det får plats på nageln.



Sedan baslackar jag med ett klar lack

sedan skruva jag upp alla korkar på nagellacken så att dem är redo =)

sedan är det bara att kladda på dem olika färgerna, det är inte alls noga =) gör inget om dem går lite över varann eller någonting















Låter det torkar ordentligt (här använder jag min fusk spray, dels för att jag inte ha tålamod att vänta och sedan för att lacken jag använt är av dålig kvalitet så torkar dem väldigt sakta och är inte helt torrt förrens imorgon =P


Nu lägger jag på ett graffiti nagellack, jag har valt ett svart med lite glitter i =)
Nu är det lite matt i färgen men ett topplack på det så fixar det sig =)
Som ni ser på bilden under, de 2 fingrarna till vänster är utan och de 2 till höger är med lack =)





Avslutar med ett topplack på alla naglar för att få till glansen på det hela =)
 
Färdigt =D
Ha en trevlig dag allihopa =D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar