onsdag 17 oktober 2012

EnStorBitAvMig

Hejsan =)

Ja, jag tänkte att det kanske finns dem som undrar varför min blogg heter som den gör =)
Valde inget med mitt namn för ville inte ha hela mitt namn och Tess och så var upptaget =(
Så då tänkte jag hmm,, en liten bit av mig, för det är juh precis vad bloggen ska bli,men sen var det upptaget och så tänkte jag, en liten bit, vänta, det jag ska skriva om är jag faktiskt en STOR bit av mig =D


Sminket - åhh jag bara älskar att stå och sminka mig hade kunnat göra det hela dagen och nu förtiden har man inte så lång tid på sig som man vill =( Jag använder inte massa foundations och sånt utan jag har lite mineral puder. jag fokuserar på ögonen istället då min hud inte är så snäll mot mig =)

Och ja, jag älskar att sminka mig, men det betyder inte att jag måste =) Osminkad går jag nog minst 1 gång i veckan =) tycker det är rätt skönt att bara kunna gnugga mig i ögonen och facet utan att bry sig =P och är uppvuxen med att man är fin utan smink oxå, min mamma sminka sig inte alls mycket under min uppäxt så var jag fått smink delen och att det är så kul och sådant ifrån vet jag inte riktigt=)

Och nagellack - ja, det går jag aldrig utan =P Dels för att mina naglar är/var alldeles gula för att jag rökade (Slutat med det nu =D ) och dem är så sköra så dem behöver lite extra stöd och för att jag helt enkelt tycker att det är tråkigt med tomma naglar =P
Nagel intresset kommer från mamma!! det kan hon icke förneka =P Hon försöker också alltid att ha något kul på naglarna och hon har lite fusktur för hon har byggda så då kan man göra lite mer =P och har större yta att jobba med.

Jag är inte utbildad inom detat, inte ens skönhet, jag är utbildad barnskötare men jobbar som personlig assistent, så min blogg och allt jag lägger upp på bloggen är min fritid och min hobby =)
Jag vill juh självklart utbilda mig till Make up artist men just nu finns inte den möjligheten varken ekonomiskt eller privat, så jag nöjer mig med migg hemma smink och är nöjd med att jag kan sminka mig så pass som jag gör =D

Ha det så bra =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar