torsdag 11 oktober 2012

Halvisch Blå

måste först säga en sak innan jag börjar mitt vanliga inlägg =P
åH! jag är förälskade i denna morgonen! hade inte alla kunnat vara såhär =D Klarblå himmel med sol som lyser på dem fina gul o röda träden, frost i gräset,en doft av höst och rent vindstilla! ME LIKE

Japp Japp så här kommer en halvisch =) En halv tutorial =P bilderna blev inte alls bra och såg det när dem var på datorn först så ja, vad ska man göra =P men kommer säkert sminka mig såhär fler gånger så är det så att ni vill ha en bättre tutorial så hojta till så fixa vi det =)

Jag börjar ALLTID med en primer till ögon skugga =)

 Längst in la jag en ljusblå
 En lite mörkare blå på mitten av ögat och suddade in den i den ljusa (Allt som hamnar under ögat tar jag bort när jag är färdig )
 Längst ut och lite upp i en båge över de andra 2 blå tar jag den mörkaste blå jag ska använda och suddar ut även dem kanterna =) Jag lägger även lite ljus ( Vit i detta fall) ögonskugga precis under ögonbrynet och suddar ihopa =)
 Idag testade jag att lägga en blå metalic eyeliner upp i en liten vinge

 
 Vill man att det ska glittra ännu mer så kan man göra som jag.
Lägga en glittrig eyeliner som glittrar i svart och silver ovanpå den blå.
 Tillslut tar jag lite av den mörkaste blå och lägger under ögat och tonar ut till den ljusaste.
Tog ej mascara denna gång men annars tar jag på det nu sist =)

FÄRDIG!

Bilden ovan är redigerad och ihopa satt =)
Hoppas ni får inspo att kanske göra en likadan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar