onsdag 6 mars 2013

Steg för steg

Jag och min naglebyggare bestämde oss för att fotografera lite steg för setg när vi fixade mina naglar =) "Tyvärr" hade jag ingen bruten så vi satte tipp men jag följer upp med ett inlägg om det senare (Händer alltid någon gång =P )

Så såhär gör vi =)

Naglarna har växt ut en rejält bit och ser hemska ut, även fått lite sprickor. Så då är det dags att fixa dem =)


 
Steg 1.
Slipa ner hela det översta lagret och det mellersta, här är det bara till att slipa slipa slipa, detta är väl det som tar längst tid =) Det gäller att slipa så mycket så att kanten där utväxten är år så jämna så att den går ihop med ens egen nagel och gelen som ligger på =)

 
Steg 2
Här målade vi tipparna vita (Det växer juh även ut så man får fylla på med "Smileyn" längre in så att det sitter där den ska =) Vissa vill ha väldigt raka linjer och vissa vill ha en halvmåne.
Vi la även på lila gele (Men endast ute på tipparna) då jag ville ha lila tippar och inte vita =).
 
Steg 3.
Nu var det dags att fylla ut den övriga nageln med gele så att det blev en jämna nivår på nageln =)
Det blir att dem ser ut såhär, lite oformade och kan även se spadformade och klumpiga ut =) det blir juh en del gele. men det fixar man nu =) Slipa till formen och tunna även ut dem lite grann =)
Sen är det bara på med lite shine , Färdigt!
 
 
Nu lägger jag bilderna ovanpå varandra så att ni ser skillnaden =)
Den översta är innan slut slipningen och den under är efter =)
 


 






 
 
 
 
 
 
 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar